Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ



http://www.noiazomai.net/






Η "επίγεια σοφία" παρουσιάζει μερικά κείμενα απο επιστολές και απο το ημερολόγιο του ήρωα μακεδονομάχου ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ που έπεσε υπερ πατρίδος στις 13/10/1904.








 "Κάθημαι ολίγην ώραν παρά το μνήμα του.(Του πατέρα του) Αισθάνομαι την ψυχήν του πολύ κοντάν μου. Ενθυμούμαι με πόσην φωτιά αγαπούσε αυτός την Πατρίδα ενθυμούμαι ότι ωρκίσθην επί του φερέτρου του να αποθάνω εν ανάγκη υπέρ αυτής... Oλαι αυταί αι σκέψεις με δίδουν θάρρος και επαναφέρουν ολίγην γαλήνην εις την ψυχήν μου διότι σκέπτομαι ότι και εάν φονευθώ θα επανεύρω την ψυχήν του αγίου εκείνου ανθρώπου."

Κείμενό του του που αναφέρεται σε μια επίσκεψή του στον τάφο του πατέρα του.


"Εις τον Μίκην μου δίδω μίαν μικράν φωτογραφίαν μου και του γράφω το ρητόν του Επαμεινώνδα «Εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί Πάτρις». "


Κείμενό του του που αναφέρεται στον αποχαιρετισμό του γιού του Μίκη όταν ο ίδιος εφευγε να αγωνιστεί κατά των Βουλγαρων .
 
"Επί πολλήν ώραν έκλαυσα ουδέν άλλο δυνάμενος να συλλογισθώ ή μη μόνον την Νάταν μου τα παιδιά μου και όλους όσους αγαπώ και λατρεύω. Κατόπιν όμως εσυλλογίσθην πόσον περισσότερον εμού υποφέρουν οι δυστυχείς αδελφοί μας οι οποίοι διά του εγχειριδίου των Βουλγάρων αποχωρίζονται διά παντός από τα τέκνα των και τους γονείς των."

Κείμενό του του που αναφέρεται στον αποχαιρετισμό της οικογένειας του μετά απο μια σύντομη επίσκεψη πριν ξαναφύγει για το μέτωπο.



ΠΗΓΗ: Κείμενα της ΠEPΣEΦONHΣ Γ.KΑPΑMΠΑTH Επιστημονικής Συνερ/δος του Κέντρου Eρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης

Iδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα

πηγή: olympia.gr

Από τις εκδόσεις ''ΠΕΛΑΣΓΟΣ'' κυκλοφορεί το βιβλίο ''ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ'' ( Βιογραφία )
Συγγραφέας : Μελά Ναταλία Π.
Σελίδες : 84




                        Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε εδώ